20090609

Unsang Semana sa Hulyo 2009 sa Baybayon

Baybayon: Unang Semana sa Hulyo 2009


Gikan sa 73 ka balak ania ang 3 ka dalit alang sa atong kalingawan. Gilas sa pagkabisdak diha sa balaknong panghunahuna ug pagbati ang gipadayag luyo, ubos, taas, hubo kun diha sa dulom,kangitngit, may dan-ag kun kahayag, diha sa kasilyas, sa panimalay, sa trabaho, sa simbahan, kun bisang asang dapit
nga gapabuhagay ang magbabalak sa iyang sensibilidad.



Daygon ta ang inodoro

Wala nay mas halangdon pa
kaysa sa uyamot nga inodoro.
Sumbunganan, kumpisalanan
sa pinugngan nga sikreto.
Hungawanan, habwaanan
sa gikalibangang pagbati.
Kiniy dunggan nga mamati
kanunay sa tawhanong
tawag sa panginahanglan.
Ang trono sa kadungganan
sa hari ug sa timawa,
sa santo papa ug sa erehes,
sa pilosopo ug sa way tahor,
sa terorista ug sa heneral.
Way paltos kining mosapupu
sa di ka kahilisag pagtuo,
sa nagka-igit-igit sa suliran,
sa gipangtubol sa konsensya.
Busa, tinahod kong higala,
idalit ta sa balaang inodoro
ang kinahugtan tang utong.

-- Adonis Durado




pagkahuman niining tanan

pagkahuman niining tanan
lantawon ko ikaw
nahinanok ka pa

idibuho ko ang larawan
sa usa ka tutok nga
nakiglambigit sa kaanyag
anang kahilom

mobangon ko og isul-ob
ko og balik ang akong pantalon
nabati mo ang kasikas sa akong
pagkabalisa
mimata ka og milantaw usab
kanako
usa ka hubo nga kalag nga
mobalik og suot sa iyang lawas

gibalikan ko ikaw
mitupad ako kanimo
nag-iyak ka pabalon sa akong
pagpanamilit
gidapion ko ang akong kamot
sa imong ngabil
og gipapas ang imong mga luha
nga mibanaw diha sa
imong aping

namalihog ako
nga pagkahuman niining tanan
ilubong natong duha
ang mga tam-is nga handurawan
diha sa mga balas
sa tumang kalimot

magpakahilom ako
sama sa pagsulsi nimo sa nagisi
nakong panyo


--Ric S. Bastasa


Saputon ko kung tawgon ko nimog sapyot

Ibutang ta lang nga mabaw kog kigol --
mubo rag pasensya -- maong dali rang
saputon kung tawgon ko nimog sapyot.
Apan timan-i bayang ang atong sampot
sumpay ras utok. Ug kung imong initan
ang akong lubot, way tiawng gituhik
mo ang igot-igot sa akong pagkatawo.
Sige, ibutang ta nga sapyot kog lubot,
apan igwad baya kaayo kog hunahuna.
Ug maantigo nga motaod sa akong
kibot dihas akong baba: Animala ka!
Pisteha ka! Panuwaya ka! Koleraha ka!
Ka hinawayon gud nimo, inataya ka!
Kung kalimot kag panamin sa imong
kaugalingon, pwes, pahinumduman tika:
Kanang lisngag mong ilong, manghod ra
nas tambutso. Kanang lihang sa budlat
mong mata, kaagian nag trak de karga.
Kanang dangas mong agtang, pwedeng
katugpahan og traynta ka helikopter.
Kanang dunggan mong tangkag kaayo,
kuwangan nag kasko aron kalayagan.
Kanang imong pangag lupig pay gabas!
Imong suwang lapad pa sa planggana!
Ang lagom mong wait itom pas alkitran!

-- Adonis Durado